Bunatate.org

Am tot citit despre random acts of kindness, mi-a placut mult si mi-am tot stors creierii in cautarea unor fapte bune din trecutul meu. Credeam ca nu o sa imi aduc aminte nimic concret, dar mi-am lasat timp si iata:

 

“1. De curand, eram foarte grabita (aveam programare la doctor) si trebuia sa prind tramvaiul care se apropia de statie. Am alergat intr-un suflet pana la chioscul de bilete, fluturand in mana bancnota de 1 leu si stupoare… biletul era 1.3 lei. N-aveam cei 0.3 lei ca sa imi completez suma. De obicei, merg cu metroul si pe jos. 😀 Atat de obisnuita eram ca cei din spatele ghiseului sau tejghelei sa nu imi dea marfa decat daca am suma corecta si completa (desi in situatia inversa, intotdeauna las rest, fara sa ma uit) incat mare mi-a fost mirarea cand casierita mi-a dat bilet chiar si fara cei 0.3 lei lipsa. Ne-am inteles repede din priviri caci nici macar n-am apucat sa spun “Va rog!” si “Multumesc!”, ca m-am si intors pe calcaie si am inceput iar sa alerg dupa tramvai. L-am prins in ultima secunda. :D”

 

“2. Intotdeauna cand un tramvai sau un autobuz care pleaca din statie si ma vede in urma, alergand (nu stiu de ce naiba tot alerg eu dupa mijloacele de transport in comun, in loc sa imi gasesc o cauza mai buna!) si se opreste ca sa deschida usile numai pentru mine, salvandu-mi astfel cateva minute bune din viata, simt cum o mare bunatate se revarsa asupra mea – izvorul fiind bineinteles soferul vehiculului. :)”

 

“3. Atunci cand imi cumparam tigari de la chiosc (acum nu mai fumez si deci nu mai fac opriri la chiosc!), deseori mi se intampla ca din neatentie si graba, sa platesc si sa uit pachetul la vanzator. La fel de des stiu ca se striga dupa mine: “Domnisoara! Doamna!” (cum le venea sa zica mai repede!) fie chiar de catre vanzator, fie de catre clientul urmator – de fiecare data insa, de catre oameni cu suflet bun. Multumesc! :)”

 

“4. Pe vremea facultatii, cand aveam perioade lungi in care sufeream de foame si de lipsa de bani, ne facusem o “prietena” – vanzatoare la alimentara din colt – in baza originii brailene comune. S-a intamplat pur si simplu, ca din conversatie atunci cand cumparam paine si tigari, sa descoperim ca rudele ei locuiesc chiar foarte aproape de cartierul in care am crescut eu. Nefiind o persoana cu dare de mana, m-a rugat de doua ori – cand mai am drum pe-acasa, pe la Braila – sa le duc rudelor ei cate un pachet cu diverse lucruri plus bani. Am servit-o cu mare drag, desi pachetele ne ingreunau pe tren iar intre timp, noi trebuia sa rezistam cu stoicism sa nu tabaram pe bunatatile dinauntru (disperarea produce de multe ori, ganduri ridicole!). Oricum atunci cand aveam nevoie, doamna (nu ii mai stiu numele) ne dadea pe datorie parizer si oua pentru omleta. Iar daca vroiam sa ne facem de cap, ceream si napolitane cu cacao pentru desert. Din pacate, n-a durat mult timp acest huzur caci doamna vanzatoare s-a angajat in alta parte, iar ceva mai tarziu chiar alimentara s-a desfiintat. De atunci, n-am mai luat nici noi pe datorie si nici familia din Braila n-a mai primit pachete de la o necunoscuta.”

 

“5. M-am induiosat toata, atunci cand am vazut in metrou o batranica cu baston cum si-a cedat locul de pe scaun in favoarea unei femei insarcinate (aflata in ultimul trimestru, cred!) si care transpira ca un porc in inghesuiala din tren.”

 

“6. Ploua torential si eu fara umbrela in statia de autobuz. Nu stiu daca lipsa de inspiratie sau lipsa mea de noroc a fost cauza surprinderii mele pe picior gresit in asa atmosfera jilava, dar iata ca ma udam pana la piele si gata! Iar autobuzul nu mai venea. Cand deodata, cineva ma surprinde si imi ofera jumatatea lui de umbrela. Astfel si-a impartit benevol si pentru cateva minute, intimitatea de sub umbrela cu o necunoscuta. Multumesc. :)”

 

Din gesturi mici se face o lume mare.

3 Responses to Bunatate.org

  1. Alias_meava says:

    s-a intamplat cumva la universitate faza cu umbrela?

  2. aiaciu says:

    Tu ai fost deci? 😀

  3. Alias_meava says:

    ce mica e lumea :))

Leave a Reply

