Ultima ispita

Saptamana aceasta, “Romania libera” se va vinde impreuna cu dvd-ul filmului “Ultima ispita a lui Iisus” in regia lui Martin Scorsese (film relativ vechi, din 1988), se aude in boxele radioului. Nu cumpar de obicei ziarul respectiv, dar cu filmul asta m-a convins! L-am vazut acum cativa ani, mi-a placut si de-abia astept sa am dvd-ul. Cartea lui Kazantzakis – “A doua rastignire a lui Hristos” – care sta la baza scenariului si pe care v-o recomand cu caldura, se gaseste la anticari. “Natura duală a lui Iisus, dorinţa lui atât de omenească, atât de supraomenească, de a atinge Dumnezeirea, au rămas pentru mine un mister adânc şi indescifrabil. Cauza principală a tuturor bucuriilor şi tristeţilor din tinereţea mea era lupta perpetuă dintre spirit şi trup, iar sufletul meu era arena unde aceste două armate se ciocneau”  ne avertizeaza regizorul prin cuvintele scriitorului grec, iar in continuare: filmul “nu e bazat pe Evanghelie, ci este o explorare fictivă a acestui conflict spiritual”. Enjoy! 🙂

3 Responses to Ultima ispita

  1. carmenfabiola says:

    Din aceeasi categorie eu as mai recomanda “Camasa lui Iisus”… atat cartea cat si filmul.

  2. aiaciu says:

    Numele filmului de care spui ma face sa ma gandesc imediat la “Alma” – o melodie de pe albumul “La Orbire” apartinand “Firmei”. 🙂 O sa caut acest film! Oricum, “Ultima ispita a lui Iisus” nu este deloc o poveste spusa conventional despre viata lui, asa cum ni se servesc la televizor filmele pe tema asta, in fiecare an, in prag de Paste. Mie mi-a placut mult tocmai din cauza ca este altceva si pentru ca citisem si cartea inainte sa il vad. 😀

  3. aiaciu says:

    Ziarul cu dvd-ul apare marti, 22 aprilie. 😉

Leave a Reply

