Orbitor si Back to Black

Cartarescu – cel “orbitor” de frumos si Amy Winehouse – cea “in-cantatoare” e combinatia pe care o recomand oricui sa se resfete in weekend sau seara, dupa serviciu – in cazul in care nu aveti cum sa evitati Bucurestiul. E un rasfat singuratic, desigur… dar cu atat mai placut pentru cei care oricum iubesc cartile si muzica soul. In dimineata asta m-am bucurat sa citesc despre “Aripa dreapta” si “Back to Black” in “Dilema Veche” de saptamana asta: “Amy Winehouse nu si-a insusit pe parcurs, prin vocalize sau exercitii de dictie, nici nostalgia languroasa, nici melancolia hirsita, nici sictirul sexy si nici caldura invaluitoare. Asa cum stau lucrurile pe acest album, perfect oneste si cinstite, vocea lui Winehouse pare sa se fi nascut cu toate chestiunile acelea, ca un fel de marturie simpla si eficace ca intre “atunci” si “acum” oricat de postmoderni am fi, cand vine vorba de a fi sinceri, nu au trecut chiar atat de multi ani”. – (Matei FLorian – “Nepoata unor doamne bine”); “Orbitor nu e usor de citit, este infernal! Dar nu toata lumea trebuie sa il citeasca si nu toti cei care-l vor citi il vor si intelege. E o carte pentru putini, pentru cititori alesi. Iata cel mai frumos compliment ce poate fi adus acestei exceptionale carti …. capodopera.” – (Marius Chivu – “Orbitor”) – “Dilema Veche” -19-25 iul 2007

Sfatul meu: ascultati-o pe Amy la mp3 player si cititi Dilema in drum spre munca, iar seara visati cu Cartarescu. Enjoy! 🙂

2 Responses to Orbitor si Back to Black

  1. aleku777 says:

    orbitor 8->.mi-a placut cartea!una din dorintele mele e sa o recitesc la vreo 30 ani.cred k am sa o inteleg mai bine.sunt un mare “fan” cartarescu si amy winehouse :X(fan partial ;))).imi place muzica ei(de fapt am ascultat ultimul ei album,si ala destul de superficial,dar,stiu despre ce e vb ;)))am sa-l ascult si la mp3 player!mda…si tre’ sa citesc si dilema veche sa vad despre ce e vb.super tare blogul tau!am sa-mi fac timp sa-l citesc mai pe indelete!
    PS:nu am aripa dreapta,sunt nevoit sa o cumpar.dar vad eu ce fac :-??.le-am citit pe celelalte doua si am ramas uimit.Doamne,ce comment am scris !

  2. aleku777 says:

    mi-am luat azi cartea 8->.abia astept sa o citesc 8->.

Leave a Reply

