Radio

Din motive independente de vointa mea (“prietenii stiu de ce!”), ascult zilnic Radio Total…Nu stiu pe ce loc se afla in randul radio-urilor din tara, pe ce frecventa este, daca e bine ca il aud sau nu, oricum de multe ori nici nu imi dau seama ce aud de fapt…Dar dupa atata timp (“implinesc aproape 7 luni alaturi de Radio Total!”), am tras adanc aer in piept si am inceput sa mai si ascult. Astfel mi-am dat seama ca uneori, programul lor muzical nu difera de cel al radio-urilor de pe yahoo care repeta un acelasi playlist la infinit. Nu au nici pe Andrei Gheorghe, nici pe “Carcotasi”, dar au mai multi “ilustri anonimi” care fac programele si banuiesc, playlist-urile. Am mai observat ca nu au un stil de muzica bine definit, pentru ca probabil se vrea “un radio pentru toata lumea”. Singurele lucruri notabile sunt actiunile destul de curajoase si vroit surprinzatoare pe care le-au demarat cu ocazii gen 1 Martie, de exemplu. Cautand o comparatie, gandul m-a dus la radio-ul copilariei mele, a carui demn si tragic sfarsit a avut loc in anul de la Christos, 2004, dupa o rezistenta incredibila de peste 20 de ani. De origine ruseasca, raposatul aparat, ne-a insotit in perioada comunista (doar pentru mine: scurta) cu Radio Europa Libera, in fiecare seara soptita, la lumina plapanda a lumanarilor de consum. Mai tarziu, aceeasi cutie de culoare inchisa, de acum destul de unsuroasa si putin ragusita, a suportat Radio Romania Actualitati (mi-au ramas in cap: “cotele apelor Dunarii”), dar si Radio-urile noi, brailene, ale momentului…Si intr-o zi s-o fi hotarat ca nu mai poate (as fi vrut sa fiu acasa atunci…). Acum i-a luat locul, unul mai tanar, cu mofturi si isterii, de un argintiu kitsch sclipitor, pe care nu-l suport (bine ca ma duc rar pe acasa…).

Leave a Reply

