Parfumul

Intr-un final am reluat firul intrerupt al lecturii lui Suskind, caci dupa pierderea cartii in tren, am aflat-o prin Diverta acum cateva zile, recunoscand-o dupa miros 🙂 Pentru cine nu a citit cartea: este vorba despre povestea lui Grenouille – monstrul-om care nu mirosea de nici un fel, dar cu un simt al mirosului supra-dezvoltat. Cartea este o simfonie de mirosuri, arome, parfumuri amestecate alchimic in scris de catre Suskind, dar si drama celui care isi urmareste obsesiv visul, facand orice pentru a-l atinge ca in final sa ajunga in mod grotesc, hrana pentru cersetorii-canibali ai Parisului. Poate ca este si o alegorie a neputintei noastre de a ajunge vreodata sa ne “mirosim” esenta, adica sa ne cunoastem cu adevarat. In orice caz, sa nu subestimati niciodata puterea parfumului!

3 Responses to Parfumul

  1. Lilick says:

    Buna! Daca te intereseaza tot ce are miros, parfum…intra pe site-ul meu si vezi detalii despre o noua harta a Bucurestiului la constructia careia poti sa iei parte daca locuiesti in orasul nostru: Harta mirosurilor Bucurestiului.

  2. aiaciu says:

    E o idee minunata. De multe ori, plimbarile mele sunt insotite de mirosul strazilor. Am retinut de exemplu mucegaiul care strabate din zidurile vechi, parasite si darapanate ale anumitor case de pe drumul care uneste Universitatea de parcul Cismigiu (Bd Elisabeta). E un miros intepator, neimbietor, dar care face parte din peisaj. Eu l-am incadrat acolo, mi-e familiar si drag de-acum. In Bucuresti poti intalni desigur si mirosuri bune: mirosul parfumului de calitate lasat de femeile frumoase care trec in fuga pe langa tine, pe strazile inguste din centru. Sau mirosul magazinelor vechi de pe Lipscani – mirosul de piele noua, lucrata din magazinele de incaltaminte cu modele originale, facute de un mosulet cu mana incercata si plina de monturi, mirosul de tesatura cand intri in magazinele de moda si de rochii de mireasa de pe aceleasi stradute sau mirosul tiganilor care s-au amusinat de mult prin zona. E pitoresc si e orasul nostru. Sa ne bucuram de toate! 🙂

  3. Lilick says:

    @aiaciu

    Da, ai dreptate…Am citit cu placere ce ai scris mai sus, si chiar mi-am imaginat ca trec prin locurile descrise de tine…Da, in locurile si pe strazile mai inguste sunt mai multe mirosuri amestecate. Ma gandeam acum de exemplu la Pasajul Victoriei sau alte pasaje din centru, in comparatie cu zone cu constructii mai noi din Bucuresti, care nu au prins..miros si evident nici personalitate. 🙂

Leave a Reply

