Locuinte

Viata te pune de multe ori in situatia de a-ti schimba locuinta, ori pentru ca ai prea multe, ori pentru ca nu ai deloc. Aflandu-ma in cea de-a doua categorie de cand ma stiu si acum fiind nevoita sa ma mut iar, mi-am pus intrebarea: ce este o locuinta? Cu imaginatia de la o varsta mai frageda decat cea pe care o am acum, locuinta visata era ca o imagine a sufletului meu: aerisita, curata, alba, iar in centrul ei avea o biblioteca. Acum, dupa ce am trait in tot felul de simulacre de locuinte, la Braila fiind intotdeauna  “acasa” (desi nu stiu pentru cat timp inca…), imi dau seama ca asa cum iti pui tu amprenta asupra ei, prin faptul ca o mobilezi cu lucrurile tale, o infrumusetezi, o murdaresti sau o respecti, asa iti ramane si ea in suflet. Amintirea ei e de obicei asociata nostalgic, cu trairile pe care le-ai avut in perioada respectiva in ea si din cauza asta nu-i acorzi prea multa atentie, nici macar in amintire. Eu cred totusi ca amintirile n-ar mai avea acelasi farmec daca n-ar fi legate de locuinta in care le-ai trait. In acest caz, locuinta e ceva inefabil care parfumeaza intr-un anume fel amintirea, ca si un cuvant bine pus si spus la un moment dat, care schimba sensul frazei. La voi cum e?

Leave a Reply

